E-handel

Kompleksiteten i e-handel og de fantastiske muligheder for udvikling af en forretning har altid fascineret mig. Kombinationen af salgspsykologi og datadrevet marketing giver fantastiske muligheder hvis man forstår at kombinere det. I 2003 oprettede jeg min første Adwords kampagne og siden har jeg været solgt. Det har gjort e-handel til min levevej og passion.

I forskellige butikker, har jeg gennem tiden påtaget mig forskellige roller. I nogle tilfælde rådgiver eller som second opinion på eksisterende setup. Periodevis har jeg også haft ansvaret for at optimere interne processer og har derfor siddet inhouse hos virksomheden 1-2 dage om ugen.

At drive e-handel er komplekst og kræver et miks af mange kompetencer. Indkøb, logistik og ikke mindst marketing er vigtige parametre. Men de skal spille sammen og performe i symbiose. Mangel på marketing dræber mange nye e-handlere, men logistik kan sagtens være din næste største fjende.

Case: Molly&My

Molly & My startede i en af de absolut mest pressede og konkurrenceprægede brancher, nemlig børnetøj online. Senere blev sortimentet udvidet til Mor & Barn. Forretningen er vokset helt enormt og på bare få år, har de slået sig fast som én af de helt store og seriøse spillere på det danske marked.

Opgaven var til en start, at være second opinion på deres betalte annoncering. En gennemgang og et sparringsmøde, resulterede i et rigtigt godt forløb med det eksterne bureau og samlet en væsentlig forbedring af ROAS (Return On Advertising Spend), samt værktøjer som sikrer overblik og datadrevne handlinger. Herefter er jeg blevet en del af deres advisory board og har løbende dialog